Barnens jul

Julafton firades traditionsenligt i Västra Götaland bland tomtar och troll i min barndomsby. Ju äldre man blir ju viktigare blir lugnet, familjen och traditionen för oss äldre. För våra barn är det spänningen, tomten och alla julklappar som är det viktiga. 

Jag smög tidigt upp och myste i ensamheten men framförallt i lugnet som lång över huset. 

Efter någon timma hördes sonens fötter mot golvet på övervåningen. Förtjusning över att tomten lämnat hela 2 paket under natten till bara honom. 

Ny pyjamas åkte snabbt på . 

En egen kamera blev en lyckad julklapp. 



Barndomsminne som alltid funnits med mig. Finns de fortfarande att köpa tro? 

Julfin :-) och redo för julfirande hos broder jord med familj. 

Så möe mat som alltid vid Jul.
Ju mer åren går desto tacksammare känner jag mig att min familj faktiskt kan fylla julbordet med mat år efter år. Tyvärr finns det allt för många som inte har något. 

Kl 15.00 stannar världens hos oss. Kalle Anka. Vi vuxna skrattar mer än barnen. 

Tomtefar med säcken full kom självklart till barnens lycka. 

Lycka. 

Det allra bästa. Äntligen Chima Isslottet. 

Lyckliga barn. 


Kram Kram
Axelsmom

Taggar: Julafton;

Kommentera inlägget här :