Helgens tillbakablick

I helgen som gick var vi ju iväg på en liten minisemester hela familjen utan den fyrbente som hade privat hundvakt boende hos sig. Så han har absolut haft semester han också. Rena lyxhelgen.
Vi trängde oss ut ur Rom i fredags eftermiddag och insåg snabbt att fredag Kl. 16.00 skall man inte ge sig ut på vägarna. Då skall varenda Italienare hem. Det var bara att gilla läget och följa strömmen. Sent om sidor kom vi så äntligen fram till ett bedårande vackert Sorrento. Vi äntrade staden sent så det var självklart extra vackert. Hela staden var full med liv och rörelse. Vi bestämde oss för att göra livet enkelt och tog istället mat på hotellet. Ett underbart hotell som var som taget ur en Bond film. Äldre män med handduken över armen iförd smoking och fluga. Så gulligt så jag kunde inte sluta le. De var överallt de där flugbeklädda äldre männen. Det vi ofta brukar se hemma. Servitörer med logo t-shirt och svart förkläde var som bort blåsta. Jag väntade hela helgen på My name is Bond... James Bond.  ( De hände inte... men det kunde gjort. Hoppet går aldrig ur mig. )
 
Som alla dagar i Italien strålade solen och efter en skön natts sömn. Vi begav oss ut på upptäcktsfärd ner mot staden och gick gata upp och gata ner. Besökte fantastiska hotell och matställen. Njöt av varenda sekund tillsammans. Lördagskvällen spenderade vi på ett ännu finare hotell med en utsikt som var magisk. Maten så god och efterrätten var 100% på alla sätt. Vilken helg och så mycket vackert vi sett och upplevt. Älskar min familj och alla tokiga upptåg det blir med mina 3 grabbar. Sällan är livet tråkigt.
 
Då jag har flera hundra bilder så får detta inlägg på bloggen bestå av många collagebilder.
 
 
 
Denna bilden är tagen precis innan vi kom in i Sorrento samt lillen på väg in i hotellet.
 
 

Lite biltrötta och hungriga invigde vi vår minisemester med go mat på Grand Hotell Vesuvio.
 
 
Frukosten intog vi på ett ljuvligt hotell precis vid vattnet med tillhörande blomstrande trädgård. Där var det svårt att inte föreviga med kameran.
 
 
 
Jag kan äga hur mycket fina saker som helst men det uppväger aldrig att få uppleva och se vackra saker. För det är endast det som finns i min hjärna och hjärta jag alltid kan bära med mig. Hur många skor eller väskor som finns i garderoben är totalt oviktigt.
 
 
 

Min fina kille. Jag fattar inte att du blir så stor så fort. Sen gubben och lillen ihop så blir det bara bus.
 

Vi tog ett turist tåg och drog genom staden för att se vad man inte fick missa. En aningen varmt men helt klart värt 45 minuters svettande. Läsa karta och kolla in vykort var en av lillens höjdpunkter. Det där med vykort är lite intressant. Jag och gubben ser dem inte ens. Är ett fenomen som är bortglömt medans lillen tycker det är väldigt intressant. När skickade jag ett vykort senast???
 
 
De vackra tingen slutar inte dyka upp för min kameralins. Jag älskar detaljer och fotar dessa i mängder. Kan aldrig få nog.
 
 
Sen utsikten var ju en släng dig i väggen upplevelse. Hav som aldrig tog slut. Kuststräckor som var mil långa. Om jag kunde hade jag krupit upp på en berg och suttit i timmar och spejat mot horisonten.
 
 
 
Detta underjordiska hus var så grymt. Mitt i staden var det som ett hål med detta häftiga stenhus med all grönska runt om. Tyvärr kunde man inte gå ner där men tänk så häftigt det varit. Det var riktigt långt ner för jag fick svindel när jag kollade ner första gången.
 
 
Passade på att föreviga min goa gubbe lite i sin nyinköpta hatt som sonen  tog på sig till kvällens middag.
 
 
Min fina kille som älskar hattar och kepsar. Undrar vad det skall bli av honom. Själv shoppade jag mig en hatt jag med och hittade en som jag verkligen gillade och trivs i.
 
 
Med underbara minnen i min minnesbank och hårddisk är det åter vardag i Rom och 2 hela veckor kvar. NJUTA till fullo. Massor av roliga äventyr väntas i veckan. Hoppas du hänger med här på bloggen.
 

Kram Kram
 
Axelsmom
 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :