Resan till ROM

Vår resa startade lite väl tidigt om man frågar lillen i familjen. Själv var det en ynnest att gå upp kl. 04.00 och dra iväg runt 05 i fredags. Lugnet och ödsliga vägar gjorde vår första etapp till Danmark till en fröjd. Vi for fram i den italienska BMW som om vi inte gjort något annat. Vi hade ca 100 mil framför oss innan vi skulle möta upp gubben i Berlin som skulle ta över ratten. Målet var att infinna oss där i lagom tid till hans plan landade. Vi körde in på parkeringen 20 minuter innan hans plan landade. Bra planerat tycker jag med hund och barn i bilen och jag själv med en liten blåsa. Det blev några stopp utmed vägen för att orka med att köra alla milen själv.
 
Dricka, kudde, filt och sin älskade Ipad så var denna killen glad.
Måste påstå att vägarna var otroligt fina och vi njöt av den fantastiska naturen hela vägen. Tänk att det är så fint i vår värld. Slås av det varenda dag hur bra vi har det.
 
Jiiihaaa äntligen på väg mot ROM. Som vi har längtat efter att samla hela familjen i nästan en hel månad. Kan livet bli bättre just nu. Garanterad värme och sol. Är väl typ den enda som saknades i livet.
 
Axel passade på att ta en liten napp i bilen och då kan jag säga att det var inte roligt att köra. Höra honom snarka i 1,5 timme fick nästan mig att somna också. Fick stanna till några gånger och hämta luft. Piggna till och rasta den fyrbente som har varit grym hela vägen.
 
 
I Berlin hämta vi upp gubben och for igenom den Tyska landsbygden till nattens hotell. Ett pittoreskt fint hotell uppe i bergen som passade perfekt för vår familj. En snabb installation, en te/kaffe så somnade vi direkt. Jag kan lova att jag var helt slut när jag lämnade över nycklarna till gubben. Somnade i bilen på 2 sekunder. Tror aldrig jag kört 100 mil nonstop förut.
 
 
 
 
Nästa dag drog vi vidare förbi München och över alperna för att nå vårt nästa resmål på färden och det var Gardasjön. Ett fantastiskt resmål som jag hoppa få besöka igen. Vädret skiftade från strålande solsken, regn, åska och åter lugnt vatten.
 
 
 
 
Här minutrarna innan åskan och regnet öste ner. Vi hann rädd oss själva :-)
 
Från ett mörkt landskap vaknade vi upp till en klar blå himmel och solsken.

Axel var sugen på ett dopp i hotellets pool innan vi tog bilen och avslutade vår resa till Rom. Det väntade ett 50 tal mil. Så ett dopp satt riktigt fint.
 
 
 
 
Nu är vi äntligen hemma och skall njuta till fullo av familj och Rom.
 
Kram Kram
 
Axelsmom
 
 
 

Kommentera inlägget här :