Dagens sladdertacka

För sådär 9 år sedan bodde jag i fina Lammhult i norra delen av Kronobergslän. Jag hade då bott i trakterna i nästan 9 år. Helt underbara år med en av de finaste män jag träffat. Med en familj som fortfarande välkomnar mig med öppnar armar och betyder ofantligt mycket för mig. Som i många andras relationer kan kärleken förändras eller ta slut. Även i vårt fall gjorde detta. Vi gick skilda vägar som väldigt goda vänner. Vad händer då när man levt i en lång relation och genomgått en separation? Jo man ser sig om efter något nytt. Väldigt fort träffar jag en man som på många sätt fortfarande finns kvar i mitt liv. Ni kanske undrar varför jag berättar detta för er? Jo...
 
För några dagar sedan fick jag till mig att, över 9 år senare går det ett rykte om mig i just fina Lammhult. När jag fick det till mig skrattade jag rakt ut. Min spontana reaktion var att det måste komma från Lammhults största sladdertacka. :-) Kan ni tro, jag hade rätt. Bara det är ofantligt roligt.
Va är då ryktet ? Det är inte mindre än att jag skulle ha för 9 år sedan inseminerat mig för att bli mamma. Inte bara det utan det hade skett ett misstag så det blev en mulatt. Det är så roligt att jag skrattar så jag gråter. Stackars den kliniken då som hade begått ett sådant misstag. Ja ni förstår säkert det humoristiska i det hela.
Det tragiska om det nu finns något i detta är att människor speciellt sladdertackan har så lite att prata om. Att istället för att ta reda på fakta hitta på något eget. Mycket har jag varit med om men aldrig trodde jag att detta skulle komma.
 
Så för alla som kanske undrar är ryktet om Linda Bäckström Brolin sant eller falskt. Så kan jag delge här och nu ( speciellt till sladdertackan ) det är FALSKT.
 
Självklart har min finaste son en pappa och inte ett nummer på en klinik. Som jag nämnde träffade jag en man. Vi hade en kort men mycket speciell relation. Min son blev till. Tyvärr har Axels pappa aldrig varit med i bilden då han var gift på annat håll. En mycket glädjefull och tragisk historia, som drog med sig mycket både för mig och han. Men mitt i allt det kom ändå den finaste sonen jag någonsin önskat mig.
 
Jag har varit större delen av tiden ensamstående och löst mitt liv på egen hand. Jag kan på alla sätt förstå att folk kanske undrar. Varför finns ingen pappa med i bilden? Det är inget jag sprungit benen av mig för att berätta. Samtidigt har det aldrig varit en hemlighet. Ställer man en fråga får man ett svar. Nu förtiden får jag frågan om jag och min man adopterat. Vi är ju inte speciellt lika i familjen. För mig är det helt okej och jag tar inte illa upp av frågan. För att fråga är aldrig fel. Däremot att sladdra med osanning även om det här ryktet är satans rolig tycker jag är lite fult trots allt.
 
Det finns många människor som kan fara illa och bli ledsna om man far med osanning. Åååå är det något som är tröttsamt så är det väl människor som måste gotta sig i andras liv. Jag har liksom aldrig fattat den grejen. Kommer nog aldrig göra det heller.
 
Så nu kan de i Lammhult som hört detta roliga rykte föra ut ett nytt i stället. :-)
 

Ha det gott vänner. Nu checkar vi ut för solens strålar i Italien istället. Långt från människor som inte har bättre för sig än prata om andra.
 
Puss & Kram
 
Axelsmom
 
 
 

Kommentera inlägget här :