Villa d'Este i Tivoli

Igår besökte vi vackra Villa d'Esta i staden Tivoli. I stadens mitt uppenbarade sig en av de finaste parker jag sett. I barockstil är den uppbyggd i olika sektioner. Vackra statyer, vattenspel och fontäner avlöser varandra. Själva villan även den är magnifik som lillen säger.Garanterat det perfekta stället att gifta sig på. Romantisk miljö så det bara förslår.
Italien bjuder verkligen på fantastiska ställen om man vågar sig ut på vägarna och inte sitter fast i centrala städer.
 
 
I sluttningen kunde man ana den vackra parken. Spänningen och lusten att rusa ut väcktes. En liten med spring i benen och 2 fotogalna gav vi oss iväg på upptäcktsfärd.
Sen mitt fotointresse lyft sig några nivåer måste jag säga att jag uppskattar saker runt omkring mig så mycket mer. Lusten att se och dokumentera gör att mitt intresse väckts avsevärt för vårt kulturella arv.
 
 
Aldrig trodde jag att jag skulle resa runt och fota fönster. :-) Livet förändras och nya utmaningar kommer vilket är underbart.
 

Ibland lyckas man fånga ett ögonblick.
 
 
 

Det är omöjligt att inte fota lillen. Han är ett ständigt ett fotointresse.
 
 

Min bästa lilla bus. Vad vore jag utan dig?
 
Självklart fotar jag ju gubben och han mig. Vi kan nog tapetsera några väggar med alla kort på varandra.
Det kanske vore något det.
 

Detta är verkligen det perfekta kortet på min älskade man. Det är så han ser ut för mig. Är så härligt när jag ibland lyckas fånga min man som jag ser han.
 
 
 
 
Besöker ni Rom glöm inte kameran och besök även alla fina byar utanför staden för där finns massor av guldkorn.
 
Kram Kram
 
Axelsmom

Kommentera inlägget här :