Julafton 2010

Wiiiiii julaftonsmorgon och en liten kille väcker mig med en spark i ryggen. :-) Utanför dörren hittar vi julklappar i våra julstrumpor. Nästan som när man var barn.


I paketet gömde det sig en verktygslåda med byggsats. Snacka om någon som blev glad. I mitt egna paket låg det ett härligt rött sovkitt med goa tofflor.


Goa killen klädd för en busig julafton.


Busungarna kollar i  Magnus som skjuter raketer till barnens glädje.


Mina goa busungar. Bästa kusinerna.

Självklart måste jag visa en bild på vårt goa julbord. :-)


mmmmmm va gött


Skåååål och god jul.

Efter maten blev det vila för hela familjen. Efter Julfikat fick Lisa och Axel syn på en lyckta ute i snön. Ojojoj vilket liv det blev på barnen. TOOOOMMMMTEEEN har varit här. På med alla kläder och ut och kolla om det är sant.


Kolla en lyckta. En spark och tomtens alla kläder låg utspridda över hela vägen. Kan tomten åkt av vägen troooo.


En säck med massor av julklappar hade tomten lämnat. Vilken lycka.

Då var det dags att skynda sig in och öppna.

Barnen radade upp sig vid granen direkt och bara väntade på att få riva upp paketen.


Exemplariska för några sekunder innan kaoset utlöstes.


Jaaaaaa skidor mamma.


Tar en tur direkt på parketten. Inte så populärt.

Efter mycket tjat tar vi på kläderna och ger oss ut för en runda i snön också.


Axel var så duktig för att vara första gången på ett par skidor.
Mammas duktiga kille.


Det blev en lika underbar julafton som alla andra. Så mysigt att se glädjen i barnens ögon.
Själv fick jag en digital fotoram så att jag kan njuta av dessa ögonblick flera ggr / dag.

Tack Tomten och dess medhjälpare för alla fina julklappar

God fortsättning

Kram kram

Axelsmom

Kommentarer :

#1: Nenne

Nu är det Kväller men ingen Uppdatering<3

skriven

Kommentera inlägget här :