Smått och gott som hänt

 

I lördags drog jag, Rolf och Axel ner till centrum. Det var dags att inhandla lite tallris och andra adventsprylar. Väl nere på stan träffade vi Tina och Jonas. Ni kan ju tänka er att det var en kille som sprang runt av glädje. Vi hade inte vagnen hemma så Axel fick "springa" fritt runt på stan. Det var en liten utmaning. JAG VILL JAG VILL... hörde jag hela tiden.


Lycklig kille som skyndar fram och ger Tina en puss.


Killen blev så glad när Tina hade köpt en Växjö Lakers napp till Axel. Var så mallig.

Axel ville hellre följa med Tina och Jonas till Ikea så då passade jag och Rolf på att få vår TA HAND OM OSS SJÄLVA TID. Denna tid är inte i överdrift i vår familj. Vi gick en runda på torget och hamnade sedan på Millas Home & Coffe. Ett super mysigt kafe i en källarlokal där allt går i vitt och allt är till försäljning.


Caffe Latte och en vitchokladboll. Helt enormt god. Mitt nya inneställe.

På Torget köpte jag en så vacker julbukett med olika gröna växter. Pryder mitt hem så fint.


Min härliga bukett.

Jag fick ju en vacker amaryllisbukett på tjejkvällen jag deltog i förra veckan. Den är så fin.


Står ståtligt på tv-bänken med vår fina lampa som Rolf fått i 40-års present.

Självklart har även jag hunnit med att fixa lite adventsfint hemma. Det var bara att plocka fram alla julsaker. Nu har ju jag inte 170 tomtar som nenne har men det blev en 30 st kanske. Axel fick de flesta. Är så stolt över sina tomtar.
Min favorit tomte fick jag köpa när jag var med min dagmamma i en konstig tebutik i skövde. Jag var nog inte mer än 5-6 år men minns det so igår. Den har fått följa med mig i livet och jag är så rädd om den.


Min lilla slitna men underbart fina tomte. Ett måste på julen i mitt hem.

Axel har ju alltid en massa små hyss för sig. Men ibland undrar jag vad han får allt ifrån. Igår hittade han vår sparbössa. Han ropade på mig. Mamma pengar. Nä sa jag den är låst den går inte att öppna. Gissa vad han gör...


.... jo han springer och hämtar en kniv och försöker få ur pengar. Var har han fått det ifrån ????


Igår myste jag och Axel och busade runt. Passade på att ta kort på oss.

Kram Kram

Axelsmom

Kommentarer :

#1: Tina

Vilket underbart inlägg :) nu när jag läst detta sover jag gott i natt! Kan de vara från pippi han fått dille på de där med spargrisen :) längtar tills i morgon när jag får träffa han igen och dig såklart! <3

skriven
#2: Nenne

Han är så mysig:)

skriven
#3: Ulla

Inte napp nu igen,,, kolla korten, napp på varenda kort. Tänk på tänderna.

Förutom detta så verkar det varit skitmysigt.. Mormor

skriven

Kommentera inlägget här :