Livskvalite

Vad är livskvalite ??? Jag slog upp det på Wikipedia och där stod det följande. " 

" Livskvalitet är den upplevda känslan av att leva ett gott liv, där man oftast avser andra faktorer än sådana av ekonomisk natur eller av överlevnadsnatur. Exempel på fenomen som är viktiga för människors livskvalitet är den fysiska miljön, psykosociala miljön, estetiska, transcendentala och religiösa upplevelser, etc.Man kan ockå som i den externa källan nedan beskriva det som att vara aktiv, ha gemenskap, självkänsla och en grundstämning av glädje. "

VAD ÄR LIVSKVALITÈT FÖR DIG ??????

Ni kanske undrar varför jag en måndag morgon börjar skriva om livskvalitet. Jo igår var en dag som för mig var riktig livskvalitet. För det första var det söndag :-) sen börjar det äntligen bli höst. Något jag älskar. Hösten är så fantastisk årstid. Många av er skriker säkert högt och håller inte med mig. Men inget går upp mot en vacker höstdag med trädens alla vackra färger.

 
Igår kunde jag känna att denna tid är på ingående. Dagen började med mys och fix hemma med familjen. Tina kom förbi och hälsade på Axel och mig. Tina fick en härlig present av oss. Ett par snygga Mary Kay solglasögon.
Axel och Tina myste på som vanligt. Busade och skrattade. Det är så underbart att få ha en sådan fantstisk person som Tina i sin närmaste krets.

Tina och Axel busar. :-)

Axel och jag tog en låååååånnnng sovstund mitt på dagen. Efter det lagade jag till en så god tacopaj. Paj är något som jag kan laga till för det enda som kan hända är att den pajar.... hahahaha va rolig ja är. När vi ätit tillsammans hela familjen tog axel och jag en tur ute.

Självklart blev det en tur med Bilen. Det var under vår utevistelse jag insåg att detta är livskvalitet för mig. En till två sådana här dagar i veckan så mår jag toppen.


Bay Bay mamma.

Vi gick förbi lekplatsen och jag tog en sväng i linbanan. Axel älskar när jag kastar mig iväg och han jagar mig.

Vi gick utmed stora vägen tillbaka till vår gata. Självklart var man tvungen att vila och kolla in alla riktiga bilar samt kolla av sin egen bil att allt är som det ska.


Axel passar på att fixa luften på mammas cykel undertiden vi väntade på pappa Rolf. Vi gick en härlig promenad tillsammans.

Axel hittade en brygga utmed ån som var mysig att sitta på.

Vi passade även på att kolla efter om vi såg några fiskar.


Snygg bild va.... :-)


Lite bus blev det också. Axel blev bara våtare och våtare. Tur att ett bad väntar killen när han kom hem.


Buselig bus.

Springa ut och kasta sig i det höga gräset är axels favorit.

Det var så skönt att bara strosa runt ute, mysa med familjen, skratta åt axels alla busiga upptåg. Det är vid dessa tillfällen man blir påmind vilket fantastiskt liv man har. För mig är det LIVSKVALITET.

När vi kom hem blev det dusch/bad för axel. Mys i soffan och film. De senaste dagarna har det varit Byggare BOB som varit favorit här hemma. Nu kan man den utan till. :-)



Så efter en så underbar helg med alla intryck från Göteborg och en skön söndag så har man krafter att ta tag i veckans jobb.

 Idag var det premiär för hans nya jacka och mössa. Det var en glad och tuff kille som sprang in på dagis.


Ha en skön dag

Kramar

Axelsmom

Kommentarer :

#1: Nenne

Jösses vad fin han var i sina nya kläder:) Axel och Tina kom och mötte mig när jag kom hem från jobbet då blev man riktigt glad...

skriven
#2: Tina

Tinas fantastiska kille <3

skriven

Kommentera inlägget här :